"Vad får dig att fortsätta läsa en blogg?"

Fick en ganska intressant kommentar, så tänkte svara på den i ett inlägg.
 
 
För det första, Tack så jätte mycket! Jag blir alltid lika glad av att få response på det jag gör.
Nu till frågan.
Jag tycker inte att det är handligen som spelar någon roll, liksom jag kan lika gärna läsa t.ex en modeblogg som en matblogg.
Det är personen som skriver det och upplägget som lockar mig att fortsätta läsa. Om personen bjuder på sig själv och är sig själv, så är det mycket roligare att läsa bloggen.
Sedan om vi ska ta exemplet med en modeblogg, så är det inte så kul om dom skriver meter långa texter om mode, och sedan inte har någon bild. Roligast vore det ju om de hade plaggen själva och tog egna bilder och la upp, men det är ju inte alltid man har det senaste.
Så såklart går det att ta bilder från nätet. Men meter långa texter utan bilder blir väldigt jobbigt att läsa och man hoppar gärna över det. Man läser hellre inlägg med en bild.
Så upplägget är super viktigt. För skriver du som en författare, är en jättespännande person, men har texter utan bilder. Då är det inte många som orkar läsa det du skrivit.
 
Så mitt tips är: Bjud på dig själv, visa vem du är (alltså var dig själv) och ha en bild i varje inlägg.
 
 
och nu när jag sagt att man måste bjuda på sig själv, då får väl jag också det då.
Får ju stå för vad jag säger ;)
 
hoppas ni fick svar på er fråga, kram jessie
 


Kommentarer
svea ~ maviedesvea

HAR LITE PÅGÅENDE SAKER PÅ BLOGGEN JUST NU, DU KANSKE VILL ANMÄLA DIG?
-Ledsen om du inte gillar sånnahära kommentarer


HELGENS BLOGG - AVSLUTAS IMORGON
http://maviedesvea.blogg.se/2013/march/helgens-blogg-vinnaren-ny-omgang.html#comment

FINN 1 FEL - ALLA SOM GISSAR RÄTT FÅR EN LÄNKNING
http://maviedesvea.blogg.se/2013/march/finn-1-fel-2.html#comment

2013-03-04 @ 16:04:13
URL: http://maviedesvea.blogg.se


Kommentera inlägget här:


♥ Jag gör inte bloglovin byten! Så det är ingen idé att ens fråga!

♥ Har du en tävling på din blogg,så lycka till med den! :) men min blogg är ingen reklamtavla

♥ Har du en fråga, så ställ den mer än gärna!

♥ Är det Maya så får du gärna sluta att sno mina kakor :I

Namn:
kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0