Allmänt gnäll om dans/idrott/koreografi-lektionen

Yoo, buddie. Just kidding :P
Idag på skolan gjorde vi två nationella prov, nehe, fast jo, det har ju hela sverige gjort men ändå. På idrotten delades klassen in i två grupper så skulle dom välja varsin låt och gör en koreografi till den låten.
Våran grupp tyckte att vi var typ proffs dansare och vi skulle kunna lära oss att göra allt detta på en lektion: dom springer fram, dom hoppar bak, den gör en volt och den flyger i taket. Okej, överdriv om något.. Men de gjorde i alla fall en väldigt krånglig och svår koreografi för att bara ha typ 30 minuter på sig.
Typ 15 av dom minutrarna valde vi låt, och bytte, valde låt, och bytte, och höll på så.
Till slut dansade vi till dynamite, kul (NOT).
De andra dansade till Jalla dansa sawa, så då kan ni ju tänka er hur roligt det var att dansa till dynamite...
De hade en svängig och ny låt, vi hade bara gammla låtar.
Ne nu ska jag sluta klaga.
 
Men här får ni en länk till en (gammal) låt som jag och en annan i gruppen ville ha
 
 
lättare att dansa till än dynamite, eller hur ;)
 
// xoxo jessie


Kommentarer
Tussie & London - ung ryttare med höga ambitioner

Superfin blogg! Väldigt fina bilder också (:
Allt bra idag?

Svar: aw, tack så super mycket<3 allt är bra :)<3
Jessie

2013-03-14 @ 08:05:46
URL: http://londonryttaren.se
Maya

Haha, vilka diktatorer ni hade i eran grupp. ALLA i våran grubb fick bestämma :p Våran var kmt bättre,haha. Skojar bara :p

Svar: haha, bra ord för det "Diktatorer" jag som trodde sverige var demokrati, hmm... haha ;)Men vi hade en ledare (Linn) som visade vad vi skulle göra, precis som i min dansgrupp som jag gick i upp till 6 år, sedan fick vi dansa själva ;)
Jessie

2013-03-14 @ 09:46:08


Kommentera inlägget här:


♥ Jag gör inte bloglovin byten! Så det är ingen idé att ens fråga!

♥ Har du en tävling på din blogg,så lycka till med den! :) men min blogg är ingen reklamtavla

♥ Har du en fråga, så ställ den mer än gärna!

♥ Är det Maya så får du gärna sluta att sno mina kakor :I

Namn:
kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0