Alla ångrar saker de gjort, men få går vidare

Alla gör vi saker som vi ångrar. Större eller mindre misstag, men det händer alla.
Ibland återgäldar man det snabbt, ibland kräver det tid. Oavsett så kommer alltid misstag finnas i våran vardag, det är en del av livet. Citatet "man lär sig av sina misstag" har vi väl alla hört, och det är ingenting som bara sägs.
Jag iallafall har verkligen lärt mig från mina misstag.
Till exempel så sårade jag en genom att ge den hopp om något som aldrig skulle funka, Det ångrar jag väldigt. Men det går inte att ta tillbaka nu. Den personen har nog glömt, men det har inte jag.
Det är inget jag bara glömmer, men jag har släppt det. Man kan inte gå och älta saker.
Jag vet att jag ångrat mig,personen har släppt det och jag kommer aldrig göra om det.
Varför ska jag då tänka på det dag och natt?
 
Att göra misstag och sedan lära sig av dom är en bra sak, bara du vet att du gjort fel. Men något som  är snäppet viktigare är att kunna släppa och gå vidare, inte fastna i något och aldrig gå vidare. Det är viktigt att komma ihåg!
 
 
// xoxo jessie


Kommentarer
Kajsa

Nu har vi "veckans blogg" bloggen, delta gärna, enkla regler!

http://kajsaochtuvas.blogg.se/2013/january/vinnarna-av-dagens-blogg-ny-omgang-2-3-4-5-6-7-8-9.html#comment

2013-01-28 @ 22:17:27
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/
Ponnydressyr - Sara

Fin header :)

2013-01-29 @ 09:08:23
URL: http://ponnydressyr.se


Kommentera inlägget här:


♥ Jag gör inte bloglovin byten! Så det är ingen idé att ens fråga!

♥ Har du en tävling på din blogg,så lycka till med den! :) men min blogg är ingen reklamtavla

♥ Har du en fråga, så ställ den mer än gärna!

♥ Är det Maya så får du gärna sluta att sno mina kakor :I

Namn:
kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0