"gläns över sjö och strand, stjärna ur fjärran"

.. sjungs det i spotify när jag rusar runt i mitt rum och plockar ner och plockar upp.
Julstädning och pyntning är vad jag håller på med.
Nu ska det bli jul på riktigt, det är ju första advent. Snön ligger på marken (som den ska göra nu),
det är en jätte fin himmel på grund av solnedgången och allt är perfa.

Vad finns det för dåligt med julen? Jag kommer inte på en enda sak, allt är bara så mysigt.
Man får tända ett mer ljus för varje vecka, julkalendern på tvn, man bakar och fixar, man umgås mer med familjen, snön kommer, det blir mörkare ute men ljusare inne (på grund av alla underbart mysiga ljus), jul musiken (där låtarna är samma varje år), chokladkalendrarna och massa mer. ALLT är såå mysigt!!
Man har allt detta mysiga som jag räknade upp enda fram till jul, sedan kommer ju det man väntat på, det bästa på hela året.
JULEN, det finns inget bätte!

På julen så sitter man vid granen, träffar alla sina släktingar, äter jätte god mat, dricker julmust, äter så mycket godis att man får ont i magen i flera veckor och väntar på att få öppna alla paket (fast paketen är inte det viktigaste) och allt är bara så underbart!

Jessie ♥ Julen

 
(tog korten med min systemkamera 2010, tror jag, det var första dagen jag hade den, där av att korten inte är hundra procentiga)
 
// xoxo jessie
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


♥ Jag gör inte bloglovin byten! Så det är ingen idé att ens fråga!

♥ Har du en tävling på din blogg,så lycka till med den! :) men min blogg är ingen reklamtavla

♥ Har du en fråga, så ställ den mer än gärna!

♥ Är det Maya så får du gärna sluta att sno mina kakor :I

Namn:
kom ihåg mig!

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0